Nieuws

Van aanvraag tot levering: hoe verloopt een mazoutbestelling?

Mazout bestellen? Dat is bij Comfort Energy haast kinderspel. Onze ge(stook)oliede machine volgt jouw bestelling nauwgezet op: vanaf de minuut dat de bestelling geplaatst wordt totdat de chauffeur na levering wegrijdt. Met 5 stappen zorgen onze medewerkers voor een vlekkeloze service.

1. Mazout bestellen

Je kan op twee verschillende manieren mazout bestellen: via ons online bestelformulier of telefonisch via het gratis nummer 0800 15 269. Plaatste je al eerder een mazoutbestelling en bestel je per telefoon? Dan herkent ons systeem automatisch je telefoonnummer en wordt je klantenfiche meteen geopend. In een minimum van tijd wordt je bestelling genoteerd en doorgegeven aan een ordertaker om de bestelling in ons systeem in te voeren. Online bestellingen hoeven enkel nagekeken worden door de ordertaker waardoor ze net iets sneller bij de planningsdienst aankomen. Hierdoor raden we onze klanten aan om niet alleen op drukke momenten, wanneer ons callcenter veel oproepen krijgt, maar altijd je mazoutbestelling online te plaatsen.

2. Je orderbevestiging

Op het moment dat je mazoutbestelling is ingevoerd in ons systeem krijg je via mail een orderbevestiging. Daarin staat een samenvatting van je bestelling en de totale kostprijs. De betaling? Daarvoor heb je bij Comfort Energy tal van mogelijkheden. Sinds kort kunnen online bestellingen meteen betaald worden. Zo hoef je niet meer thuis te zijn bij levering en moet je ook niet meer bewijzen dat je bestelling betaald is. Uiteraard kan je wel nog steeds met Bancontact betalen aan de chauffeur.

3. Het inplannen van je levering

Onze planningsdienst legt dagelijks de puzzel van de te maken mazoutleveringen. Hierbij houden ze rekening met het voorkeursmoment van levering dat je hebt opgegeven bij de bestelling en de regio waarin je woont. Alle leveringen worden namelijk gegroepeerd om de afstanden tussen het vertrek- en laadpunt van de chauffeur en de verschillende leveringen onderling zo klein mogelijk te houden. Zo kan onze chauffeur meer leveringen per dag afwerken (handig als jij net zonder mazout zit) én beperken we de te rijden kilometers wat weer goed is voor het milieu.

4. De levering

Maximum 24u op voorhand krijg je van ons een bericht met daarin het levermoment. Komt dat niet goed uit, dan gaat onze planningsdienst op zoek naar een ander moment. Plaatste je al eerder een mazoutbestelling bij Comfort Energy en is je mazouttank vlot bereikbaar? Dan hoef je zelfs niet meer aanwezig te zijn tijdens de levering. Onze chauffeur weet waar te zijn en wat te doen.

5. Ben je tevreden?

Omdat jouw mening voor ons belangrijk is, sturen we na de levering nog een korte klantentevredenheidsenquête uit. Graag horen we of je tevreden bent over de service en levering en waar nog verbeterpunten zitten.

Wil je ons bestel- en leverproces zelf eens testen én beoordelen? Plaats dan jouw mazoutbestelling online of via 0800 15 269.

Mazout bestellen

dinsdag, 03 mei, 2022
Meer nieuws