FAQ

Veel gestelde vragen over mazout

Heb je vragen? Bekijk hier de antwoorden op de meest gestelde vragen over mazout. Vind je niet wat je zoekt? Het team van Comfort Energy helpt je graag verder.

Mazout bestellen

Wat is de minimale hoeveelheid mazout die ik kan bestellen?

Je kan mazout bestellen vanaf een hoeveelheid van 500 liter. Bestel zoveel mazout als je nodig hebt, telkens met een veelvoud van 100 liter.

Wanneer heb ik antivries nodig?

We raden antivries (ook wel antistol, frostfree of antigel genoemd) aan voor alle bovengrondse tanks die effectief buiten staan. Qua dosering heb je voldoende aan 1 flesje antivries per 1000 liter mazout of 2 flesjes antivries bij 1500 liter mazout om beschermd te zijn tegen wintervorst. Onze experts staan je graag bij voor advies op maat. De antivries voegen we toe op het moment dat we jouw mazout komen leveren.

Hoe kan ik een mazoutbestelling wijzigen?

Heb je je bij je bestelling van mazout vergist in het aantal liters of heb je het verkeerde leveringsadres doorgegeven? Dat kan gebeuren! Als je je mazoutbestelling wilt wijzigen, contacteer je ons best zo snel mogelijk telefonisch op het gratis nummer 0800 15 269.

Welke soort mazout is het voordeligst?

Elk type mazout dat Comfort Energy aanbiedt heeft zijn eigen specifieke voordelen. We zetten het even voor je op een rijtje:

  • Mazout Standaard is klassieke huisbrandolie van hoge kwaliteit voor de verwarming van je water en je huis.
  • Mazout Energy+ is de verbeterde mazoutkwaliteit waarbij de roetvorming aanzienlijk verminderd wordt. Dit heeft een gunstig effect op je verbruik, waardoor je verwarmingsketel een hoger rendement behaalt en jij dus goedkoper verwarmt.
  • Mazout (Extra) heeft een aanzienlijk lager zwavelgehalte en zorgt voor minder emissies. Het is uitermate geschikt voor de nieuwste generatie condensatieketels. Van november tot en met eind februari is onze Mazout Extra ook winterbestendig tot -20°C en dus ideaal als je een bovengrondse tank hebt.
  • Mazout (extra) Energy+ combineert het lage zwavelgehalte van Mazout Extra met het zuinige verbruik van Mazout Energy+.

Mazoutlevering

Wat zijn de voordelen van automatische leveringen?

Volledige ontzorging! Bij automatische leveringen volgen wij jouw mazoutvoorraad op. Hierdoor garanderen we dat we steeds tijdig mazout komen leveren, zodat jij nooit in de kou zit en altijd geniet van de aangename warmte van mazout. En dat is niet alles! Bij automatische leveringen krijg je altijd de gunstige ‘2000 literprijs’, zelfs wanneer de geleverde hoeveelheid minder dan 2000 liter bedraagt. Een ander voordeel is dat je niet aanwezig hoeft te zijn bij de levering, zo lang de mazouttank of vulmond maar toegankelijk is voor de chauffeur. Er hangen wel een paar voorwaarden aan vast. Je kan alleen van deze dienst genieten als je een tank hebt van minstens 2.500 liter, je jaarverbruik minstens 2.000 liter bedraagt en je minstens 5 jaar klant blijft.

Leveren jullie ook mazout in het buitenland?

Helaas, we leveren geen mazout in het buitenland. Je levering kan wel in het buitenland gefactureerd worden.

Mag de chauffeur blijven leveren nadat de elektronische sonde af gaat of wanneer het fluitsignaal stopt?

Om veiligheidsredenen stopt de chauffeur meteen met leveren zodra de overvulbeveiliging aangeeft dat de mazouttank vol zit. We willen een mogelijke morsing immers vermijden. Safety first!

Ik heb meer mazout besteld dan er in mijn tank gaat, wat nu?

Geen zorgen! Als jouw mazoutbestelling niet helemaal in je tank gaat, dan neemt de chauffeur contact op met onze commerciële afdeling. Zij zullen de prijs dan voor je herberekenen. Goede afspraken maken goede vrienden.

Kan ik verschillende leveringsadressen in één bestelling plaatsen?

...om zo een voordeliger tarief te genieten

Je kan je mazout gemakkelijk en snel online bestellen. Bestel je via de website, dan aanvaarden we per bestelling één leveringsadres. Wil je verschillende leveringen in één bestelling groeperen? Dan kan je je bestelling telefonisch plaatsen via 0800 15 269.

Wanneer wordt mijn mazout geleverd nadat ik deze online besteld heb?

Nadat je mazoutbestelling is binnengekomen, contacteren wij je telefonisch voor de levering. Ben je helemaal zonder mazout gevallen en heb je een dringende levering nodig? Bel dan snel naar het filiaal in jouw buurt.

Moet ik thuis zijn wanneer de mazout geleverd wordt?

Bij een eerste of tweede bestelling betaal je met Bancontact aan de chauffeur en moet je inderdaad aanwezig zijn. Bij jouw daaropvolgende bestellingen is het nog steeds aangeraden, maar het hoeft niet. Als jouw ondergrondse of bovengrondse tank goed zichtbaar en bereikbaar is, dan kunnen we jouw mazout ook leveren als je niet thuis bent.

Mazout betalen

Kan ik betalen via overschrijving, Bancontact, kredietkaart of cash?

Alle tankwagens zijn uitgerust met een Bancontacttoestel. Betalen kan dus snel, veilig en eenvoudig! Omwille van veiligheidsredenen proberen we betalingen in cash zo veel mogelijk te vermijden. Betalen met een kredietkaart (Visa, Mastercard, American Expres, etc.) is niet mogelijk. Nadat je je mazoutbestelling geplaatst hebt, krijg je ook de mogelijkheid om je bestelling op voorhand per overschrijving af te rekenen.

Kan ik mijn mazout maandelijks betalen?

Ja, dat kan! Dankzij de extra service ‘gespreid betalen’, kan je jouw mazoutfactuur (en dus je verwarmingskosten) maandelijks spreiden. Je betaalt 12 maanden een vast bedrag en dit zonder bijkomende kosten.

Moet ik bijbetalen als de mazoutprijs stijgt nadat ik heb besteld?

Nee hoor! Je betaalt steeds de prijs van op het ogenblik van je bestelling. De mazoutprijs die vermeld staat op jouw bestelformulier blijft dus gewoon geldig, ongeacht of de mazoutprijs nadien stijgt of daalt.

Mazouttank

Moet mijn mazouttank gekeurd worden en hoe gebeurt dat?

Hoe vaak je mazouttank moet worden gekeurd hangt af van de leeftijd van je mazouttank, of je een ondergrondse of bovengrondse tank hebt en je woonplaats. De wetgeving verschilt immers per gewest. Wil je je tank laten vullen met mazout en wil je verzekeringstechnisch niet in de problemen komen, dan is het erg belangrijk dat je tank in orde is.

Bekijk hier wat een mazouttankkeuring inhoudt en wat de prijs hiervan is!

Kan ik bij Comfort Energy terecht voor een nieuwe mazouttank?

Zeker en vast! We helpen je graag aan een nieuwe, zuinige en veilige mazouttank die voldoet aan de wettelijke milieuvoorschriften van VLAREM II. Hiervoor hebben we een nauwe samenwerking met All-In Tank Service, de referentie in België voor mazouttanks. Je kan kiezen uit een bovengrondse of ondergrondse tank. De aangeboden bovengrondse tanks met dubbelwandig polythyleen voor buiten zijn weersbestendig en uiteraard roestvrij. Voor binnen zijn er dubbelwandige metalen mazouttanks beschikbaar. Daarnaast kan je kiezen uit een hoogkwalitatief gamma van cilindrische dubbelwandige tanks. 

Vraag hier volledig vrijblijvend een offerte aan voor een nieuwe tank.

Wat moet ik doen als ik mijn mazouttank buiten dienst wil stellen?

Heb je een mazouttank die je niet meer gaat gebruiken omdat je overstapt naar een alternatieve energiebron zoals gas of elektriciteit? Of verkoop je een woning waar nog een oude mazouttank aanwezig is? Dan ben je wettelijk verplicht om deze reglementair buiten dienst te laten stellen door een erkend stookolietechnicus. Bovengrondse tanks worden dan gereinigd, opgehaald en vervolgens afgevoerd. Ondergrondse tanks worden gereinigd en uitgegraven. Indien uitgraven technisch onmogelijk blijkt (bijvoorbeeld door stabiliteitsproblemen, aanwezige nutsleidingen, …) dan wordt de mazouttank opgevuld met een inert materiaal zoals bioschuim of zand.

Ontdek hier meer informatie over het buiten dienst stellen van je mazouttank

Geen antwoord gevonden op jouw vraag?

Neem contact op met een filiaal in jouw buurt